Saturday, February 17, 2018

God Is Faithful

God has given both his promise and his oath.
These two things are unchangeable 
because it is impossible for God to lie.
Therefore, 
we... can have great confidence 
as we hold to the hope
that lies before us.
This hope is a strong 
and trustworthy anchor for our souls.
Hebrews 6:18~19
Our God is promise -  keeping God. Others may make a promise and forget it. But if God make promise, he keeps it. "He who promised is faithful"
     Does this matter? Does God's integrity make a difference? Does his faithfulness come into play? When your daughter is on life support, it does. When you're pacing the ER floor, it does.
     When you are wondering what to do with your worst nightmare, you have to choose. Faith or fear,
God's purpose or random history, a God who knows and cares or a God who isn't there? We all choose.
     Choose to trust God's promises. Choose to believe that God is up to something good even though all you see looks bad. Choose to believe because God is faithful.
Max Lucado の「God with You Every Day」より
へブルの16章19節の、「この望みは、私たちのたましいのために、安全で確かな錨の役を果たし・・・」のここから、大きな励ましを受けました。
anchor for our souls
錨には鎖がついています。
私のはその先に錨があるのかないのか、わからないほどに自由に動く鎖です。
でも、鎖はあるのです。
⚓ 記事の内容とは全然関係ないけど、写真は先週、買った水着です。
いつもは、水着に40ドルぐらいかかっていたけど、これはセールでもなんでもなく、その半分以下でした。
昨年、1年で4着の水着を着つぶしました。
今年は昨年の倍は泳いでいるのでもっと必要になると思うと本当にありがたい。
ターゲットの子どものお洋服売り場で、はながみつけてくれました。
サイズは14~16。
質は今まで買っていた大人用と変わりません。
こんなふうに胸元のカットがしまっていて、ショーツもおなかまですっぽりカバーなのは、大人のデザインではあまり見かけず、私はそれが好きなのでとてもうれしい。
ラッシュガードとの3点セットというのもありました。
ただ、私の好きなネイビーは少なかったので、はなが、ぱぱっとこれを選んでくれた。
この値段なら、ふたつを交互に使ってもいいと思えます。
たしか、17ドルとか18ドルとか、そのぐらいです。