Sunday, February 18, 2018

In Jesus' Name

You were washed, you were sanctified,  
You were justified in the name of the Lord Jesus Christ
and by the Spirit of our God.
1 Corinthians 6:11
The phrase "In Jesus' name" is not an empty motto or talisman. It is a declaration of truth: My cancer is not in charge; Jesus is. The economy is not in charge; Jesus is. The grumpy neighbor doesn't run the world ; Jesus, you do! You, Jesus, are the Head Coach, CEO, President, King, Supreme Ruler,
Absolute Monarch, High and Holy Baron, Czar, Overlord, and Rajah of all history.
     Just speak the word, Jesus...
     Pray! Since God works, prayer works. Since God is good, prayer is good. Since you matter to God, your prayers matter in heaven. You're never without hope, because you're never without prayer. And on the occasions you can't find the words to say, pull these out of your polet:
          Father,
          you are good.
          I need help, Heal me and forgive me.
          They need help.
          Thank you.
          In Jesus' name, amen.
Max Lucado の「God with You Every Day」より
心のほかほかと温まるマックスのメッセージは、アーメンという前に知っておかなくてはならないことが記された、天国からのお手紙のよう。
ちゃんとひとつひとつのコトバの意味を理解して、日本語にしたり、誰かに説明したりできなくても心に彼の話がイメージできて、頭でピクチャーできるのは、きっと、彼が絵本作家、児童文学者だからだと思う。
先週、賛美のリハーサルの合間に、チームのメンバーと祈り合いました。
賛美や礼拝のためだけではなくて、お互いのためにです。
私は、誰かが私の名前を言いながら祈るを、久しぶりに聞いて、とてもうれしかった。
私の耳が、すごく喜んでいるのを、私は自分の心で感じました。
その祈りは英語だったけど、でも私の霊が震えるほどに喜んだのを、私の身体が感じた。