Monday, January 29, 2018

A Prayer . . . for Boldness

We have this hope, so we are very bold.
2 Corinthians 3:12
O God, you created all that exist, and sustain all through your infinite wisdom and boundless power. Yet you invite me to come to your prayer, boldly and with the expectation that you will hear and answer me. Teach me, Lord, to take full advantage of this privilege, especially in regard to reaching others with your love. Give me a heart for those who have yet to experience the fullness of your grace, and prompt me to pray for them and for their welfare, both in this world and in eternity. Lord, bring me to the front lines of this battle. In Jesus' name I pray, amen.
Max Lucado の「God with You Every Day」より
をテーマにした昨日のメッセージの中で聞いた、「あなたの前には十字架がある。あなたの後ろに世界がある。戻ってはいけない。どんなことがあっても。」という、フレーズが、ずっと心にあります。
霧のように儚い私自身と私の生涯の今、を主に注ぐように生きようと思いました。
過去にも未来にも、自分をコントロールさせないことは、私流には「今日の洗濯物は今日洗う」です。
そして、主がいつこられてもいい身軽さをもって、私もマックスのように、「どうぞ、私をあなたの闘いの最前線においてください」と大胆に祈ります。
マックスありがとう。
イエスさま、今日も私をたのみます。