Friday, January 26, 2018

Sufficient, Sustaining Grace

I was given a thorn in my flesh, 
a messenger of Satan,to torment me.
Three times I pleaded with the Lord to take it away from me.
But he said to me,
"My grace is sufficient for you,
for my power is made perfect in weakness."
According to Paul, God has sufficient sustaining grace to meet every single challenge of our lives. Sufficient. We fear its antonym: insufficient. We've written checks only to see the words insufficient funds. Will we offer prayers only to discover insufficient strength? Never.
Max Lucado の God with You Every Dayより
こうみえても、私は、訴訟問題を抱えています。
犬のジョエルが郵便を配達していたという人を噛んだという疑いで。
今週、家の保険屋さんの弁護士から届いた最新のお手紙によると、その人は305ドルの医療費と、ケガのために働けなかった損害の10万ドルを請求しているとのことです。
弁護士は合意しないと書いていました。
引き続き協力するようにという丁寧な要請のお手紙でした。
なるほど、だから、訴えるのに3年も待ったわけです。
10万ドル・・・。
この棘は私にとって、本当に苦痛の種です。
昨日の家族のみんなで、この手紙について話し合いました。
棘は、私たち家族をひとつにしてくれています。
棘は、家族がみんなで、じょえるがどんなにかわいい家族の一員かを確認させてくれています。