Monday, January 15, 2018

A Prayer...to Live as Your Child

 But when the fullness of the time had come,
God sent forth His Son, born of a woman,
born under the law,
to redeem those who were under the law,
that we might receive the adoption as sons.
Galatians 4;4-5
Loving Father, your Son came into our broken world to redeem us from our sin and make a way for us to be adopted into your family. Thank you, Jesus, for paying the price, for I was helpless it myself. Help me to live today as your child. In Jesus' name amen.
Max Lucado の「God Is with You Every Day」より
ガラテヤの4章です。
1節が4章の全ての鍵な気がします。
相続人は、全財産の持ち主であるにもかかわらず、子どものうちは奴隷と少しも違わないとあります。
そんなこと、あまり考えてもみませんでした。
御霊を受けましたか?
私は受けました。
今は、御霊が私の霊です。
天国に行って、何かをもらうとかじゃなくて、もうすでに、私は受けたのでした。
この事実は、この私のちっぽけな存在では、すぐにはピンとこないけれど・・・。