Saturday, January 20, 2018

The Final Word

"The Son of Man has power on earth to forgive sins."
Mark 2;10
If you are in Christ, your sin is gone. It was last seen on the back of your Sin bearer as he headed out to Death Valley. When Jesus cried on the cross, "My God, my God, why have you forsaken me?", he entered the wildness on your behalf. He carried your sin away.
     He has the final word on your life. And his word is grace.
     Jesus did his part. Now do yours.
     Give God your guilt. Tell Jesus what you did. Hold nothing back.
Be abundant in your confession, and . . .
     Be concrete in your confession. Go into as much detail as you can. Healing happens when the wound is exposed to the atmosphere of grace.
     Be firm in this prayer. Satan traffics in guilt. So tell his guilt where to get off. Speak to it in the name of Jesus. "I left you at the foot of the cross, you evil spirit. Stay there!"
     Amd, for heaven's sake, stop tormenting yourself. Jesus is strong enough to carry your sin. Did he not say he would do so? Believe him! He has the final word.
Max Lucado の 「God with You Every Day」より
力強いマックスのメッセージ。
ほとんど全文を、書き写しました。
ほんの昨日の朝のことです。
いつものように、家族や教会や仕事や友だちのことを祈りながら1000メートルを泳ぎ、スチームサウナのドアを開けたその時、唐突にジョエルの前に飼っていた犬のことを思い出しました。
そして、とてもかわいそうな最期にさせてしまったこと心から反省しました。 
それをきっかけに、私とは、本当に自己中心で視野も心も狭い、残酷な人間だと思うにい至り、スチームの中でも、その後のシャワーの間も、着替えをしていても、ずっと私が傷つけた人や犬の魂が癒されるように、そして私も赦されるように祈りました。
ほんの昨日の朝のことです。
ジロウくんが死んで12年が経つというのに、本当に唐突に。
今朝のマックスのメッセージが心に沁みました。
神さまに心から感謝します。
写真は、数年前、賢人が高校を卒業した直後にドライビングの練習につきあっていて、撮った写真です。
幼稚園、キンダー、アフタースクール、小学校、中学校、高校、全ての校舎を巡りながら、全く足りていなかったばかりか、残酷でさえあった自分を思い出し、涙がとまらなくなり、声に出して、精一杯の悔い改めをしました。
賢人は、なんのことを言っているのかわからないと言って、私を、赦してはくれなかった。
本当にわがままな親でした。
賢人にとって、それが、心に封じ込めなければ生きていけないほど深く大きな傷なのか、それとも本当に覚えていないのか、私にはわかりません。
でも神さまはご存じです。
だから、今朝、私は、神さまの赦しを信じると、サタンに宣言します。