Saturday, January 27, 2018

Unsheathe the Promise

The LORD your God is He who has fought for you.
Joshua 23:3
Not only does God desire that you love the Promised Land life, but he fights for you so you can. This was the main point of Joshua's victory speech.
     Joshua has seen every significant moment of the last half century. The Jordan River opened, and the Jericho walls fell. The sun stood still, and the enemies scattered. And Joshua in his final words wants to make sure they have gotten the message: "The LORD your God is He who has fought for you".
     The enemies of your life - fears, dread, hatred, and hurt - come at you like a legion of foodlums. Yet rather than run away, you turn and face them. You unsheathe the promise of God's Word. You were not made to quake in fear. You are a living, breathing expression of God. He fights for you.
Max Lucado の 「God with You Every Day」より
あなたがたのために戦ったのは、あなたがたの神、主だからである。
アーメン
9歳のはながお誕生日にもらった犬、じょえる。
とてもおくびょうだけど、遊び好き、猫みたいに寒がりで、大きいくせに甘えん坊。
そのじょえるが起こした問題は、私にとって、とてつもなく大きいものでした。
誰かに訴えられるということが、自分の人生に起きるなんて思ってもみなかったから。
でもそのアニマルシェルターからやってきたじょえるのために、家の保険屋さんが、弁護士を介し、相手方と交渉をはじめようとしています。
ジョシュアも神さまに愛されているけど、私もとても愛されていると思う。
自転車についている白い袋は
じょえるのうんち袋
この保険屋さんには、主が出会わせてくれたと私は信じています。
家を買った時に自動的に入った保険は、訴えられる数年前になぜかいきなり切れてしまいました。
家はまだ、モーゲージが残っているので、保険を持っていなければなりません。
夫が何度も何度も、連絡をとってもとってもなかなかつながらず、つながったと思ったら、家が古すぎて、契約できないなんて言われて、夫がみつけてきたのが、今回、すぐに対応してくれている保険会社だったのです。
きっと、あの前の保険屋さんだったら、こんなにテキパキとことを進めてはくれなかったと思う。
最初の頃の細かい状況説明の話には、通訳まで入れてくれました。
日本語の手紙をもらったこともあります。
今の職場で仕事をはじめたばかりだったけど、幼稚園もこのことを私になり代わって、いろいろ対応してくれた。
本当にそう。
戦うのは私じゃなくて、私の神さまだと心から思う。
神さまが私のために戦ってくれている。