Tuesday, March 6, 2018

A Work in His Hands

Whenever I pray,
I make my requests for all of you with joy,
for you have been my partners 
in spreading the Good New about Christ
from the time you first heard it until now.
And I am certain that God, 
who began the good work within you,
will continue his work until it is finally finished 
on the day when Christ Jesus returns.
Philippians 1:4~6
Let him do his work.
Let grace trump your arrest record, critics, and guilty conscience.
See yourself for what you are - God's personal remodeling project.
Max Lucado の 「God Is with You Every Day」より
Let him do his work。アーメン。
できる!できる!できる!って子どもに簡単に言っちゃう私
今こそ、それを証明する時
それは、誰かの内で、じゃない。
私の内で。私の心で。私の手で。
主が私にくださった、私の身体と私の時間を用いて。
私の身体+私の時間=私の愛:主の愛
この数式を胸に刻み、がんばります!
★3時55分に起きる計画、2日めにしてもう失敗。
もうかれこれ、20年近く、4時を身体に慣らせてしまっているため、この5分の壁、かなり、厚く高い。
しかも、サマータイムや日本との時差にも簡単に対応できるほどの浸み込みよう。
でもあきらめません。
明日こそ!
2週間後の礼拝のメッセージ箇所は、もう握っているのだから、明日は、必ず、そこを開こう。
できる!できる!できる!(子どもたちとよくやるエールの交換)