Sunday, March 25, 2018

Remember the bread

I am the living bread which came down from heaven.
If anyone eats of this bread,
he will live forever.
John 6:51
Make sure you receive the bread.
     And once you do, pass it on. After all, if we don't, who will?  Government don't feed the soul. The
secular relief house can give a bed, a meal, and valuable counsel. But we can give much more. Not just help for this life but hope for the next.
     "Turn back to God! be baptized in the name of Jesus Christ, so that your sins will be forgiven. Then you will be given the Holy Spirit. This promise is for you and your children. It is for everyone our Lord God will choose, no matter where they live"
     So along with the cups of water and plates of food, let there be the message of sins forgiven and death defeated.
     Remember the bread.
Max Lucado の「God Is with You Every Day」より
父が、父と母を導いてくれた牧師が教会を去り、教会に行っても心ぼそく、説教が心に届いてこないと、スカイプで教えてくれました。
心が痛みます。
父は、次世代の先生のことを、決して悪くを思っていなかったのに、どうも、彼が、父と母が最も信頼する先生のことを良く言わないことに違和感を覚え始めているようです。
誰に失望したとしても、決して神さまに失望することがないようにと、プールで一生懸命に祈りました。
日本に行って、廣田牧師に会ってみる決心をしました。
彼の新しいミニストリーに、私の両親を呼んでくれるようにお願いに行こうと思う。
そして、ふたりまとめてざぶんと洗礼を授けていただこう。
それしかない。
ない、ない、ない。
私、短気かな・・・。
(聖霊の声が聞こえた気がする・・・「じゅうぶん、たんきでしょう~」と)