Sunday, April 8, 2018

Finally Face - to - Face

Great is the LORD!  He is most worthy of praise!
Psalm 145:3
On the Day you’ll hear billion of voices make the identical claim about Christ. “Every knee will bow to the name of Jesus - everyone in heaven, on earth, and under the earth. And everyone will confess that Jesus Christ is Load”.
     Multitudes of people will bow low low like a field of windblown wheat, each one saying, “Thou, O King, art the most worthy.”
     There will be one monumental difference. Some people will continue the confession they began on earth. They will crown Christ again, gladly. Others will crown him for the first time. They will do so sadly. They denied Christ on earth, so he will deny them in heaven.
     But those who accepted him on earth will live with God forever. “I heard a voice thunder from the Throne: ‘Look! Look! God has moved into the neighborhood, making his home with men and women! They’re his people, he’s their God’”. The narrator makes the same point four times in four consecutive phrases:
     “God has moved into the neighborhood”
     “making his home with men and women.”
     “They’Re his people”
     “he’s their God”
     The announcement comes with the energy of a six-year-old declaring the arrival of his father from a long trip. This is big news worthy of repetition.
     We shall finally see God face - to - face.
Max Lucado の「God with You Every Day」より
昨日、結局夫は一日中家にいて庭の木の枝をバサバサと切ってくれたりしました。
夕方、ビールを飲みながら日本語放送でNHKを観ていた彼に、とろっと柔らかいビーフをささっと焼いてテレビの前に運んであげました。
そして私もビールを持ってきて座りました。
新しい番組の紹介をしていました。
シリーズで、 「ヒトはどこからきたか」がテーマでした。
すぐに立とうとしたけど、夫が私のお箸を取りに行ってくれたので立ちそびれ、最後まで紹介を見ました。
次の番組は連続モノで、「お悩みをあの学者にたずねよう」という感じのテーマでした。古代、中世、現代の哲学者が覆面で現れ、著書の名言で現代人の悩みに応えようとしている映像が流れてきました。
以前はとっても嫌な気もちだけが心に重くのしかかって、耐えられなかったけど、夕べはそれとはちょっと違う気もちだった。
こんなに一生懸命によい番組作りをしようと頑張っている人たち、その日、全世界が事実を知る日、がっくりと来るだろうな、、、って。
夫は進化論には無理があると感じています。
私が正直な感想をこぼしたら、「みんな仮説とわかってて、おもろがって空想してる」というようなことを言っていた。
罪深い空想です。
★お庭で土の中で眠っていた柔らかくておいしそうな虫を見つけたので捕獲