Sunday, April 1, 2018

The King is Risen!

The angel answered and said the women,
 “...I know that you seek Jesus who crucified.
He is not here; for He is risen, as He said.”
Matthew 28:5-6
     He has risen!
Not risen from sleep. Not risen from confusion. Not spiritually raised from the dead; physically raised. 
     He lives on in flesh and bone, he is the King who pressed his heel against the head of death. What he did with his own grave he promises to do with yours: empty it.
Max Lucado の 「God Is with You Every Day」
キリストは蘇った。
私たちが信じていることはこのひとつの文章に集約されている。
おとめマリアは聖霊によってキリストをみごもりました。
キリストは神の子です。
キリストの十字架は私たちの罪のためでした。
でも、それもこれも、彼の蘇りによって私の人生が関連することができた。
使徒たちは、その事実を握って、本気の命がけの宣教を始めたのだから。
キリストが蘇ったことを信じることさえできれば、後は全部ずるずるとくっついてくる。
キリストは蘇った。