Sunday, April 15, 2018

God Works

And we know that I all things
God works for the good of those who love him,
Who have been called according to his purpose.
Romans 8:28
There are so many things we do not know. We do not know if the economy will or if our team will win. We do not know what our spouse is thinking or how our kids will turn out. We don’t even know “what we ought to pray for”. But according to Paul, we can be absolutely certain about four things. We know:

1,God works. He is busy behind the scenes, above the fray, within the fury. He hasn’t checked out             or moved on. He is ceaseless and tireless. He never stop working.
2, God work for the good. Not for our comfort or pleasure or entertainment, but for our ultimate good. Since he is the ultimate good, would we expect anything less?
3,God works for the good of those who love him. Behold the benefit of loving God! Make his story your story, and your story takes on a happy ending. Guaranteed. Being the Author of our salvation, he writes a salvation theme into our biography.
4, God works in all things. God is all-inclusive. He works, not through a few things or through the good things, or easy things. But in “all things” God works.

This we know.

Max Lucado の「God Is with You Every Day 」より

今朝のマックスのメッセージ、心の中でアーメンと何度も言いながら読みました。
「神は働いている。全ての中で。少しだけじゃない。良いことだけでもない。最高の中だけでもなければ、簡単なことだけでもない。 全ての中。これが僕たちの確信」
本当にそう、その通り。
25000ドルをじょえるを含めた私たち家族のために払おうとしている保険屋さんを連れて来たのは神だった。
前に書いたと思うけど、保険会社を変えた直後の出来事です。
前の会社から、家が古すぎると途中で無理やり切られ、夫が必死に探してくれました。
ほっとかなかった夫は本当に偉かった。
犬のこともカバーの対象にしたプランにしていたことも奇跡です(彼はそういう文章をしっかり読むタイプの男では決してない)。
そして、前の会社だったら、こうはトントン、いえ、ドンドンと話しを進めてくれなかったと思う。
掛け金上がってもいいから、もう一度入れて欲しいって頼んでも無視だったぐらいだもの。
12ドルのパニーニ焼き機のあるぐちゃぐちゃのクリアランスの棚に私を導いたのも同じ神。
神は、「ぷっ、かわいい。ここで見ていよう。」なんて絶対に言わない。
パニーニ焼き機はクリアランスの棚だったけど、誰も開けていないシールされた箱入りで、しかも私の大好きな赤だった。
ちょっと白状すると、それを見つける1時間ぐらい前に、エナメルっていうかワニ皮みたいなふざけたハンドバックみたいなデザインの電気で焼くのを見つけ、腹いせに買ってしまおうかと迷いました。
でもちょっとはなに見せて決めようとバレエのお迎えに行った直後の出来事だったのです。
はなが「かわいい」と言ったら買ってもいいって思った。
ふう〜。
とにかく、神は働いてるいる。
私たちにとっての小さなことも大きなことも、偉大なる神にはみな同じなのです。