Sunday, October 14, 2018

Wave the White Flag

Don't keep looking at my shins.
Remove the stain if my guilt.
Create in me a clean heart, O God.
Psalm 51:9,10
Don't make this inward journey to free yourself from stabbing pain of sin and guilt without God. Many voice urge you to look deep within and find an invisible strength or hidden power. A dangerous exercise. Self-Assessment without God's guidance leads to denial or shame. We can either justify our misbehavior with a thousand and one excuse or design and indwell a torture chamber. Justification or humiliation? We need neither.
     We need a prayer of grace-based confession, like David's. After a year of denial and a cover-up, he finally prayed, "God, be merciful to me because you are loving. Because you are always ready to be merciful, wipe out all my wrong, Wash away all my guilt and make me clean again. I know about my wrong, and I can't forget my sin. You are the only one I have sinned against; I have done what you say is wrong. You are right when you speak and fair when you judge"
      David waved the white flag. No more combat. No more arguing with heaven. He came clean with God. And you? Are you ready to wave the white flag, throw down your weapons, and admit your argument are futile? Are you ready to come clean with God?
Max Lucado の「God Is with You Every Day」
うっ!
証拠写真
さっき、詩篇の50篇と51篇が好きと書いた、そのまんま、そこからのマックスのメッセージ。
これは、この本の10月14日のメッセージであって、私、選んでないし。ほんとに。
しつこいと言わず、どうかおつきあいくださいませ。
ダビデの祈りは、51篇の1節から4節です。
「神よ、御めぐみによって、私に情けをかけ、あなたの豊かなあわれみによって、私のそむきの罪をぬぐい去ってください。
どうか私の咎を、私から全く洗い去り、私の罪から私をきよめてください。
まことに、私は自分のそむきの罪を知っています。
私の罪は、いつも私の目の前にあります。
私はあなたに、ただあなたに、罪を犯し、あなたの御目に悪であることを行いました。
それゆえ、あなたが宣告されるとき、あなたは正しく、さばかれるとき、あなたはきよくあられます。」
危険な霊的運動である自己評価をやめ、今すぐ、問題を主に持っていきなさい。
かわいいハロウィンのお庭の飾り
ドジャース応援してるスケルトンたち
闘いをやめ、武器を捨て、白旗を振りなさいというマックス。
それはともかく、私は、このダビデの祈りを日本語で読んだ直後だったから、全然違う感動をしている。
「あなたが宣言されるとき、あなたは正しく、さばかれるとき、あなたはきよくあられます」
つまり、降伏前の現状は天国的に正当だということを認めさえすれば良いということじゃんかこれ。
悔いあらためるって、すぐに変わることなんかじゃない。
2度と間違わないって、決心することですらない。
アーメン!