Sunday, September 9, 2018

Fit for a King

"See, I have removed your iniquity from you,
and I will clothe you with rich robes."
Zechariah 3:4
When you make God's story yours, he covers you in Christ. You wear him like a vest. Old labels no longer apply - only labels that would be appropriately worn by Jesus Christ. Can you think of a few phrases for your new vest? How about

royal priest
complete
free from condemnation
secure
established and anointed one
God's coworker
God's temple
God's workmanship

How do you like that outfit.

Max Lucado の 「God Is with You Every Day」より

本を飾るのも大すき
私の主のくださる衣のイメージは、ベストじゃなくて、美容院でつけるケープの形と重さ、でも素材はあの歯医者のレントゲンで胸に乗せられるベストなのよね〜。
話は変わるけど、はなは7年生の新学期から、毎週、土曜日の朝に、マックスのこの本を1ページ、私に音読してくれています。
日曜日には、教会でもらう週報の中の「パスターのおしゃべり」というコラムを読んでくれます。
それが、多分彼女が学校以外のところで読む、唯一の読み物であると思う、、、。
母がせっせと買って送ってくれた
私のたからもの
あの子は、いえ、賢人も、本当に、本を読まない。
どのくらい読まないかっていうと、検索も、とりあえず、YouTubeで、ぐらい読まない。
私、小さい頃から、本が大すきだったから、全く理解できません。
ビデオなんて、まどろっこしくて、待っていられない。
文字が好き。
ページが好き。
印刷の匂いも好き。
本という形が好き。