Monday, February 18, 2019

In Jesus' Name

You were washed, you were sanctified,
you were justified in the name of the Lord Jesus Christ
and by the Spirit of our God.
1 Corinthians 6:11
The phrase "In Jesus' name" is not an empty motto or talisman. It is a declaration of truth: My cancer is not in; Jesus is. The economy is not in charge; Jesus is. The grumpy neighbor doesn't run the world; Jesus, you do! You, Jesus, are the Head Coach, CEO, President, King, Supreme Ruler, Absolute Monarch, High and Holy
     Just speak the word,  Jesu...
     Pray! Since God works, prayer works. Since God is good, prayer is good. Since you matter to God, your prayer matter in heaven. You're never without hope, because you're never without prayer. And on the occasions you can't find the word to say, pull these out of your pocket;
     Fater,
     you are good.
     I need help, Heal me and forgive me.
    They need help.
    Thank you.
    In Jesus' name, amen.
God Is with You Every Day By Max Lucado

このプールに行けない、いえ、行かない週末、特に連休の祈りはどうすりゃいいのか。
それが問題です。
大きな問題。
昨日、一緒に賛美した淳子さんが、私と私の両親のために祈ってくれていたことにとても感謝しました。
2杯目のコーヒーを作りに行ったら・・・
うっ、そこ、私のすぽっと
私は、その感謝を持って、祈りたいのに、どうやって祈って良いのかわからない・・・。
今さら、だけど、情けないです。

そして、今、こたつで自分の手を自分で握って、祈りました。
淳子さんのご両親とご主人、えりさんの職場の人、私の夫のために。
ほんの小さな、短い祈りだけど、少しづつこうやって祈ろう。
主は、私の小さな短い祈りも、きっと待っておられるから。
どっぷりとひたって、何にも邪魔されず、地上に生きていることすら忘れて30分集中して祈りたかったら、土曜日でも、日曜日でも、連休でも水着になってYに行ってみよう。
もしかしたら、混んでないかもしれない。クラスもないかもしれない。
決めるは神さまだから。