Saturday, January 5, 2019

Your Assignment

There are different kind of gift, but same Spirit
distributes them. There are different kind of service,  but  
the same Lord. There are different kind of working, but in
all of them and in every one it is the same God at work.
1 Corinthians12:4~6
"Stir up the gift of God which is in you". 
     You be you. Don't be your patents or grandparents. You can admire them, appreciate them and learn from them. But you cannot be them. You aren't them. "Don't compare yourself with others. Each of you must take responsibility for doing the creative best you can with your own life"
     Jesus was insistent on this. After the resurrection he appeared to some of his followers. He gave
Peter a specific pastoral assignment that included great sacrifice. The apostle responded by pointing at  John and saying, "'Lord, what about him?' Jesus answered, ' If I want him to live until I come back, that is not your business. You follow me'"
     In other word, don't occupy your self with another person's assignment; stay focused on your own.
Max Lucado の「God Is with You Every Day 」より
“イエスはペテロに言われた。「わたしが来るまで彼が生き永らえるのをわたしが望むとしても、それがあなたに何のかかわりがありますか。あなたは私に従いなさい。」
この本知ってるでしょ
この作者です
私の聖書には、「あなたに何のかかわりがありますか」は what is that to you? とあるけど、マックスのは not your business ですって。
さっきも、ダニエルの友だちが私に似たようなことを言っていた!
毎年、抱負といえば必ず、「英語」と答えてきて、今年も、やっぱり「英語」。
そこでマックスの本を久しぶりに開きました。
スポルジョンの「朝ごとに」と同じで、彼のこの「God Is with You」も1月1日から12月31日までのデボーションガイドです。
だから、1月5日を開いて読みました。
そしたら、ダニエルの神が今度は私に、「あなたは私に従いなさい」と。
はい。
週末だけでも、がんばって読み続けます。